Re: [linrad] my first Linux installation.

Johan,

Je moet je BIOS " CDR bootable maken ".
Pas dan kan de Linux installatie beginnen.
Dat kan dus echt niet vanuit Windows.
Maar waarschijnlijk ben je in BIOS niet goed thuis zo te horen.

Overigens heeft een multi boot ( zowel Win alsook Linux op dezelfde
computer ) nadelen.
Of je moet EU. 300 willen uitgeven voor VMWare ( dat doen de meeste amateurs
niet al ga ik het wel doen ).

Ik gebruik er een aparte computer voor, hoewel ik al lang in de computers
zit.
Maar multiboot kan wel, als je goed weet wat je doet.

Voor RedHat 8.0 ken ik de multiboot installatie procedures, voor 9.1
 kennelijk Redhat ? ) niet.
Bovendien is het lang geleden dat ik Win95 gebruikte.
En als je maar 2 GB over hebt kan je Linux maar gedeeltelijk installeren.
Nu is dat geen bezwaar als je Linux alleen maar voor Linrad wilt gebruiken.

Maar waarschijnlijk heb jij een zoveel oudere computer dat jouw BIOS
helemaal geen CDROM boot toestaat.
Dan moet je inderdaad een bootdiskette maken.

Ik wil op een en ander wel terugkomen, maar niet nu.
Ik wil wel proberen te helpen, maar de eerste paar dagen ben ik weg ( ik ga
nu binnen een half uur weg ).

Overigens kunnen de de Linux nieuwsgroepen  je ook uitstekend helpen.
Al moet je daar met computers wel een beetje uit de voeten kunnen om te de
uitleg aldaar te begrijpen.

In het algemeen echter raad ik je aan om een Linux versie te nemen met
volledige installatie- en gebruikersdocumentatie op papier.
Ik gebruik, als gezegd, zelf Linux RH 8.0 met bijbehorend boek en dat gaat
perfect.

73, Peter PE1ECM